Utvecklingspedagogik har ny visuell identitet

Vi är glada över att nu kunna presentera vår nya visuella identitet, vilket bland annat innebär nya logotyper, nya färger och nytt formspråk. Ett nytt gemensamt utseende är ett viktigt och naturligt steg, då vi sedan en tid tillbaka har samlat samtliga verksamheter under samma huvudman.

Syftet med vår nya visuella identitet är att öka tydligheten externt för elever, brukare, föräldrar och andra som kommer i kontakt med oss samt att stärka vi-känslan mellan våra medarbetare och verksamheter.

Märket i den nya logotypen är ett hjärta, bildat av de sammanslagna bokstäverna U och P, för att förmedla Utvecklingspedagogiks grundvärdering; att allt arbete i våra verksamheter bedrivs med hjärtat, och att vi bemöter med värme och respekt. Logotypens  glada och pigga färg, ska förmedla bilden av Utvecklingspedagogik som ett öppet och framåt företag med en mångfald av verksamheter och människor.

Utvecklingspedagogiks nya visuella identitet beskriver och sammanfattar de 23 år av kunskap och erfarenhet som vi samlat på oss och är en viktig symbol för att vi med hjärta och klokhet skapar hög kvalitet och individuellt utformade insatser som bidrar till utveckling, delaktighet och livskvalitet för elever och brukare.

Den nya visuella identiteten kommer att implementeras succesivt under verksamhetsåret 2017/2018. 

Niklas Ahlström, vd  och Per Ahlström vice vd

Nyheter